Home interimmanagement
Curriculum Vitae
Smeuïge verhalen
Logo en kaarten
Contact
Home mens en beeld
|
Wie is Nannie Delsing?
Ik ben een
breed
georiënteerd en pragmatisch manager met meer dan 25 jaar ervaring in
leiding
geven aan en adviseren van mensen en organisaties. Ik ben goed in het
analyseren en structureren van werk en in het “meekrijgen” van mensen
in de
richting die we met elkaar afspreken (invoelingsvermogen, pragmatische
doelgerichtheid). Oorspronkelijk ben ik opgeleid in Wageningen tot
levensmiddelentechnoloog: een brede, technisch/technologische
opleiding. Tijdens mijn loondienstfuncties is kwaliteitszorg een tweede
vak voor mij geworden. Kwaliteitszorg (en dan de brede variant ervan)
heeft me inzicht gegeven in hoe een organisatie goed kan functioneren.
Met die twee pijlers ben ik verder gegaan en heb veel ervaring opgedaan
in allerlei soorten organisaties én op allerlei vakgebieden.
Al die kennis
en ervaring neem ik mee naar elke volgende opdracht. Juist de
ervaring uit andere vakgebieden en organisaties blijkt keer op keer zeer waardevol: ik kijk met meerdere en andere brillen! Dat is verhelderend en biedt perpectief.
Toegevoegde waarde
De meeste toegevoegde waarde heb ik in een opdracht
waar naast algemene managementcapaciteiten ook een portie techniek/technologie
komt kijken: ik spreek de taal van "techneuten", snap waar ze mee
bezig zijn, ben voor hen niet bedreigend en heb tóch de "zachte"
bagage om veranderingen voor elkaar te krijgen. Die combinatie heeft niet
iedereen.
Kenmerken van mijn manier van werken
- Ik werk mét mensen en vanuit die kernwaarde ben ik er
trots op dat ik in mijn langjarige ervaring slechts één keer tegen een
medewerker heb hoeven zeggen "en nu doe je het omdat ik het zeg en
omdat ik toevallig de baas ben".(en ik vond het geweldig fideel dat die
medewerker de volgende dag zijn excuses aan kwam bieden voor de
"hakken in het zand")
- Ik streef naar de hoogst haalbare door de medewerkers
gedragen oplossing. Dat is dus niet per definitie de theoretisch beste
oplossing. In mijn ogen heeft de theoretisch beste oplossing geen zin
als die niet door de medewerkers gedragen wordt. Medewerkers zijn
uitermate goed in staat om iets waar ze geen zin in hebben te traineren
of zelfs te saboteren. In zo'n geval zullen ze, zo gauw ik als
interimmer of adviseur weg ben, gewoon weer hun oude gang gaan.
Overigens is vrijwel altijd de hoogst haalbare oplossing ook al een
flink eind op weg naar de theoretisch beste oplossing.
Persoonskenmerken
Open: makkelijk toegankelijk, vaak binnen korte tijd
persoonlijke en/of vertrouwelijke zaken besprekend
Niet gauw op mijn tenen getrapt: ik redeneer vanuit de
gedachte dat er een reden is waarom iemand iets precies zó zegt
Niet primair reagerend: niet snel boos of anderszins
emotioneel
Doortastend, doelgericht: ik wil wel eens uren en soms een
paar dagen nadenken over het aanpakken van een situatie maar vervolgens pak ik
ook door.
(naar boven)
Waar ben ik NIET geschikt voor?
- "op
de winkel passen". Ik ben geen leidinggevende die gewoon iets
-tijdelijk- voort kan zetten. Ik ben continu bezig me af te vragen
waarom
iets op een bepaalde manier gedaan wordt en of dat niet
efficiënter/slimmer kan. Dus als u alles bij het oude wilt laten, moet
u mij niet inschakelen.
- als u al weet HOE c.q. op welke manier u iets gedaan
wilt hebben. Ik spreek graag een eindresultaat met u af en ik heb er
ook geen enkele moeite mee u gedurende de rit te vertellen waar ik mee
bezig ben en waarom ik dat op een bepaalde (mijn) manier doe, maar de
keuze voor de manier waarop ik iets doe en de medewerkers daarin
mee krijg, is aan mij. En ja, die manier is inderdaad erg aan mijn
persoon gebonden (en per situatie verschillend).
|